luni, 3 ianuarie 2011

3 Filme de Revelion si ceva ne-poetic cu Elefanti

   Iar e ora 2 :D ... Toate ziua azi am vrut sa scriu ceva poetico-erotico-estetico-patimaso-artistic, daaaar mi-am amintit ce imi spune Alex si m-am calmat :)

    Din pacate nu o sa dezbat pe larg cele 3 filme care le-am vazut in ultimele zile... speram sa fie mult mai interesante/frumoase/comice, dar se pare ca anul asta n-a fost sa fie...poate revelionul viitor.
    
     Primul fu ultimul film al lui Sofia Coppola, Somewhere...cu tipul ala sexy din videoclipul in care Britney vrea sa se sinucida, si cu fetita aia frumusica, care e sora lui Dakota Fanning :P. Mie mi-au placut foarte mult primele filme ale regizoarei (The Virgin Suicides siiiii Lost in Translation :D), dar productia actuala nu m-a impresionat... deloc...desi mi-as fi dorit...Eeehh, pe scurt: un minimalism romanesc intr-un context american... imaginati-va Politist Adjectiv, dar cu un star in deriva si probleme cu pitzipoance si familia... deci NU :|

     Al doilea stiam ca nu o sa fie cine stie ce, dar tinand cont ca era al lui Woody Allen (si cu actori pe masura: Naomi Watts, Antony Hopkins, Antonio Banderas, John Brolin si tipa sexy din Slumdog Millionaire :P) am zis ca merita vazut. You Will Meet a Tall Dark Stranger a fost exact cum ma asteptam: caldut. Merita vazut pentru stilul dragut, calm, putin distant cu care sunt prezentate povestile personajelor, dar sa nu va asteptati la Match Point, si nici pe departe la Annie Hall. In cazul de fata, nu filmul este neaparat interesant, ci continuitatea si eficienta lui Woody Allen. Are 75 de ani si in ultimii 40 de ani a facut cel putin 1 film pe an... mai genial, mai mediocru, mai de Oscar, mai de caterinca, dar le face...si nu le face prost :)
 
    De la ultimul film am avut cele mai mari asteptari... Never Let Me Go... Imagine superba, muzica frumoasa, actori draguti (Andrew Garfield, Keira Knightley si Carey Mulligan, pe care ati vazut-o in Wall Street 2 si An Education), regie ca la carte (mi-a placut de Mark Romanek de cand am vazut One Hour Photo si am ramas KAPAU! :D)... si totusi lipsa unei structuri epice bine explicata, plauzibila sau posibila intr-un context bine definit, a lasat prea multe intrebari fara raspuns...prea multe "pai nu putea sa faca...." sau "hai,frate,pai daca ....". Si de aici totul a cazut... Filmul merita vazut, dar cu multa rabdare, deschidere si toleranta spre "viziunea autorului".

    Ca sa nu-mi reprim dorinta initiala, am zis sa inchei cu o poezie... am vrut sa pun un fragment dintr-una care-mi place foarte mult a lui Alex, daaar o sa-l intreb mai intai si dupa aia :D... asa ca am cautat ceva din Geo Bogza... nu stiu de ce imi place mie asa de mult cum scrie... e simplu, concis, cu multa dragoste si umor in "avangardismul sau". Intamplator am gasit ceva care se potriveste... cu mult dor :)    Elefantiada

Iată-mă în sfârşit Elefant.

Cu trompa mea
Vechi semn de întrebare
Cel mai vechi semn de întrebare
Absorb apa canalelor din Marte
Şi o împroş mai sus de Zenit
Ca să sting Soarele
Ţeulul meu:
Să îngheţ universul
La zero absolut.

Atunci nemaiavând ce roade
Viermii vor pieri definitiv
Şi va începe era noastră
A
Elefanţilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu