marți, 26 octombrie 2010

Nebuna din Chaillot & Kanye West

   Dupa ce dl. doctor a facut un mic gratar pe amigdalele mele cu LASER, frate :P (criptoliza), am ajuns cu gatul in pioneze si la Teatrul Metropolis... Ovi ma astepta cu maaare nerabdare sa-mi spuna ca piesa tine 2h30 :D (nu stiu cum le nimeresc, Doamne!! :P)
   Ceea ce va pot spune SIGUR este ca Metropolis are cele mai comode scaune EVER din teatrele pe care le-am vazut pana acum... deeeci, in topul celor mai bune teatre de dormit, Metropolis e pe locul 1.
    
    Revenind: am ajuns, am intrat, super premiera Nebuna din Chaillot. Fooarte frumos :) Ovi a gasit un loc in primul rand, eu in margine pe ultimul rand la balcon. Incepe piesa.
     Decor frumos, muzica frumoasa, multi actori de toate varstele (care, spre uimirea mea, au jucat frumos cu TOTII). Regia nu a fost perfecta, dar a fost interesanta... erau momente cand din cauza nr. mare de actori pe scena se crea o senzatie de inutilitate si stagnare a celor care nu erau in primul plan...
Ehh, totul cat de cat bine pana aici... parea ca o sa fie o comedie draguta... insa, dupa cum a observat "perspicac" si Ovidiu (care era fascinat de una din tinerele actrite), TEXTUL avea mari probleme. Desi e scris de unul dintre cei mai mari dramaturgi francezi interbelici, Jean Giraudoux, textul are un umor absurd, modern, oleaca asemanator cu cel al lui Eugen Ionescu... si acest gen de umor, dublat de "burti" epice destul de mari, e putin cam greu de digerat pe perioade lungi de timp. :D
    Astfel, Tudor a dormit frumos (si comod dupa cum v-am mentionat la inceput :P) aprox. 1 ora. Acest lucru s-a intamplat, probabil, si din cauza pozitiei mele in sala...daca eram in primul rand (ca Ovi) probabil ma holbam la fetele frumoase de pe scena, si nu adormeam asa usor :) 
     In concluzie, spectacolul ar fi fost mult mai bun daca in loc de 2h30 ar fi avut 1h30. Altceva? Daca va place umorul absurd si alea alea post-moderne, mergeti sa-l vedeti. Daaar, luati-va locuri in FATA.

     Dupa somnul comod de seara, am ajuns si la birou... si am zis sa facem ceva frumoooos. De ce sa ne uitam la un film care arata ca un videoclip de 1h30min, cand putem sa ne uitam la un videoclip care dureaza aproape 40min??!! Ovi a dat play la Kanye West - Runaway (full length video)
     Ce mai?! ARTA, fratzicu! Domnu' regizor Kanye mai avea putin si-l facea invidios si pe Michael Bay la cate explozii avu in videoclip... daca ar fi fost si 3D si IMAX are fi fost KAPAU!!! Mititelul Negru a incercat sa ingramadeasca in filmul-videoclip nu numai aproape toate piesele din album, dar si toate simbolurile si metaforele vizuale la care s-a putut gandi el vreodata pe diferite teme... de la libertate la ecologism, de la iubire la razboi, de la puterea naturii la distructivitatea omului... se strang atat de multe chestii pseudo-artistice "la prima mana" incat totul devine un KITCH.
    Micul Tarkovsky care canta rap a facut tot ceea ce a putut... insa mai are MULT pana ajunge la nivelul "subtil" artistic spre care tinde... haideti sa-i recomandam sa incerce niste minimalist romanesc. Macar asa o sa aibe SIGUR succes printre "inalta" societate occidentala. Eu zic ca daca scrie ideile pentru urmator videoclip pe cateva foi si, apoi, filmeaza foile cu panoramic usor in timp ce melodia merge in fundal, va avea SUPER SUCCES!

    Ce bine ca am apucat sa vedem si ceva BUN si SCURT ieri seara... Logorama, scurt-metrajul de animatie care a luat anul acesta Oscar-ul. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu