duminică, 7 noiembrie 2010

Un Glaucom, un Ionescu, ceva Prohibitie si multa lume in cu probleme

    Zilele astea am vazut din ce in ce mai multe persoane in jurul meu cu probleme mai mult sau mai putin depresive... prea multe curve, nehotarati, nesiguranta (atat financiara, cat si morala), si multa frica... nu zic ca nu am si eu problemele mele, dar imi place sa-mi dau seama cat de prost sunt si sa merg mai departe incet incet... sau sa nu merg si sa rad in continuare de prostia mea :P Daaar multi, nu au de ce sa se sprijine, nu pot fi sinceri, nu au cu cine vorbi...si chiar cand vorbesc cu cineva, o sa fac partial... si asta ii lasa si mai nesatisfacuti de actul "descarcarii" emotionale... E trist. Dar bine ca e ceva temporar. Daca nu se sinucid sau devin alcoolici/drogati/curve/alea alea, o sa fie mai puternici. Dupa terminarea acestei perioade nasoale, singura problema e sa nu devina "mai bine" prin "mai singuri".

    Vineri am reusit sa ajungem, in turma :D, la Due Date. Dupa ce ne-am ocupat randul :P, filmul a inceput foarte bine. Insa incet incet nu s-a mai ridicat la asteptarile mele/noastre. Adica a fost ok, a avut multe momente dragute, am ras destul, mi-a placut...daaar, eu ma asteptam sa PLANG, sa rad atat de tare incat sa ma bata cineva, sa fie Hangover 2 (dehh acelasi regizor, un cast foarte bun si premise de box-office) bagat intr-un road-trip. Nu a fost asa. Anyway, a fost placut pentru o vineri seara.
     Personajele au fost frumos structurate si au avut o evolutie misto...probabil si din aceasta cauza (regizorul incercand sa faca o concluzie mai serioasa, mai dramatica la final), nu s-a putut "baga" mai mult umor. Deci, vi-l recomand cu draga inima. De vazut in grup, cu mult popcorn si dispozitie de week-end. :D

     Sambata, cu ajutorul unor prieteni, am intrat la Regele Moare la Bulandra (Izvor)... ultima piesa a lui Purcarete... pusa la Paris... pe un text de Eugen Ionescu... ce pot spune :P am stat sus la balcon, in spatele reflectoarelor...se vedea ok, dar pozitia "fizica" nu era prea buna (imi tot amorteau bucile :P) si, deci :D, nu puteam adormi. Asa ca a trebuit sa asist TREAZ la tot spectacolul :|
     Cred ca pentru marea parte a spectatorilor din sala (formata din multe personalitati atat prezente, cat si in devenire :P) spectacolul a fost foarte bun sau extraordinar. Pe mine NU m-a impresionat deloc... nici macar vizual... adica la Faust si alte spectacole ale maestrului, macar am ramas cu cateva efecte si imagini cu adevarat spectaculoase in minte... aici, pur si simplu, nu s-a lipit nimic de mine... au fost cateva momente dragute si cateva rasete sporadice prin sala... dar cam atat... Nici textul nu a ajutat foarte mult. Fiind teatru absurd, regia ar fi fost dragut sa nu fie si ea tot absurda...ci cumva sa "lege" mai bine toate elementele, sa le faca mai evidente... nu neaparat prin patetism explicativ, dar prin ingeniozitate comica; caci, la urma urmei, Ionescu are un umor desavarsit, cult, ironic si subtil. Ei bine, chestia asta nu s-a intamplat...cel putin nu pentru mine. :|
      Poate sunt eu mai tampit... sau poate am o stare proasta... probabil nu ma pricep eu la teatru sau arte in general... sau poate sunt prea exigent... probabil sunt perfectionist si vreau anumite lucruri pe care acest gen de arta nu mi le poate oferi... insa cand stiu ca se poate, cand am vazut spectacole extraordinare (nu multe intr-adevar :P), nu ma mai multumesc cu aceste pseudo-capodopere ridicate in slavi de publicul teatral.
    Normal ca exista exceptii. Normal ca sunt si unele piese bune, care nu sunt pe gustul meu... piese care sunt foarte "culte", si poate prea elitiste pentru mintea mea de regizor roz fan al lui Michael Bay si al comediilor romantice. Dar, in acele cazuri, macar stiu ca aceste piese (sau mai bine zis opera de arta care au la baza teatru combinat cu alte arte) sunt ceva special, ceva de "nisa", teatru de "auteur". Insa marea parte a pieselor romanesti sunt doar "wanna-be".

    Cred ca sunt eu prea critic... dar, GATA! mi-a ajuns. cura asta fortata de "arta teatrala" din ultimele saptamani se va termina astazi (dupa Oscar si Tanti Roz :P). De acum incolo: mult mai rar, si doar la chestii verificate/recomandate sau alte alea alea.

     Surpriza acestui week-end a fost Boarwalk Empire. O mini serie HBO, produsa de oameni "mari" ai cinematografiei americane, printre care se numara si Martin Scorsese (care a si regizat primul episod). Serialul analizeaza epoca Prohibitiei in Statele Unite prin prisma unor mari gangsteri. Rolul principal il are Steve Buscemi. Who is AWESOME! Din pacate, el nu prea a prins rolul principale... dehh, nu e prea frumos (fizic:P)...daaar e extrem de expresiv si caterinca. Sooo, am apucat sa vad numai primele 2 episoade si este WOW! De vazut neaparat si urmatoarele 10.

    E duminica. Inca cateva ore de munca si se termina si saptamana asta... inca mai sper ca va fi "cu bine"... astept un semn... vom vedea.

Un comentariu:

  1. Deci eu am aflat de Boardwalk Empire acum vreo doua luni si NU TI-AM ZIS intentionat bcuz I was sure you will get addicted :)) Dammit. Eu n-am vazut nici un episod ca n-am hbo, but I hear it's awesome.

    RăspundețiȘtergere